Live træning med UlykkesPatientForeningen

Fra mandag den 27. april kan du træne live med UlykkesPatientForeningen to gange om dagen.


Vær med hjemme i stuen, når UlykkesPatientForeningen starter online træning to gange dagligt.

Fra mandag den 27. april tilbyder UlykkesPatientForeningen, at du to gange om dagen kan træne sammen med vores fysioterapeuter fra Specialhospitalet for Polio- og Ulykkespatienter. Træningen foregår alle hverdage kl. 10 og kl. 13.

Hver træningssession varer 45 minutter, og du kan deltage på lige så mange hold, du har lyst til.

Træningen foregår live, og du er derfor meget velkommen til at stille spørgsmål eller komme med forslag undervejs. Der sidder en fysioterapeut klar til at besvare dine spørgsmål gennem hele sessionen.

Følg træningen

Hvis du vil være med, kan du følge træningen live fra vores facebookside.

Der er også mulighed for at se tidligere afviklede sessioner, hvis du ikke kan være med, når vi sender live.

Hvis du ikke kan være med, når vi sender live på facebook, lægger vi også træningssessionerne på hjemmesiden. Vi lægger dem op for en samlet uge – det vil sige, at hele programmet for uge 18, vil være tilgængeligt på hjemmesiden mandag d. 4. maj.

Da træningssessionerne på hjemmesiden ikke længere er live, vil det selvsagt ikke være muligt at kommentere eller indgå i dialog med træneren.

 Program 

  • Siddende/liggende styrketræning: Træningen vil bestå af styrkeøvelser målrettet mave, ryg, balder og lår. Øvelserne er målrettet dig, der har brug for at sidde i en stol eller ligge på en seng/briks under øvelserne. Øvelserne vil gradueres til forskellige funktionsniveauer.
  • Stående og gående træning samt kondition: Øvelser til dig, der kan være stående. Træningen vil have fokus på din stående og gående funktion og at få pulsen op.
  • Træning for nakke og skuldre: Fokus på træning til dig med smerter i nakke og skuldre. Vi vil lave lette øvelser og kombinere det med åndedrættet.
  • Bevægelse – udspænding og mobilitet: Træning med fokus på bevægelighed og udspænding. Det vil være muligt at deltage både siddende og stående.
  • Træning med fokus på åndedrættet: Optimering af vejrtrækning gennem øvelser og teknikker, som bliver suppleret med let muskeltræning og bevægelighedstræning.
  • Mindfulness: Igennem 8 træningsgange laves forskellige mindfulness-øvelser, udgangsstillinger og åndedrætsøvelser
  • Stabilitet og balance: Træningen vil have fokus på stabilitetsøvelser med fokus på mave, ryg og bækkenmuskulatur. Derudover vil der være fokus på balanceøvelser, der udfordrer både den siddende og stående balance. Det vil være muligt at deltage både stående og siddende.
  • Generel træning på stol for hele kroppen - kan også udføres stående: Denne træning fokuseres på at bevæge kroppen igennem og få pulsen op. Det vil være muligt at deltage både siddende og stående.
  • Siddende armtræning: I træningen vil der være fokus på bevægelighed, styrke og kondition for dig, som gerne vil lave siddende træning. Der vil være fokus på øvelser for armene og overkroppen.
  • Styrketræning: Stående, siddende og liggende øvelser med fokus på styrke og udholdenhed. Der vil både være øvelser for ben, mave, ryg og arme.

Online træningsvideoer

Træningsvideoer fra uge 18

Træningsvideoer fra uge 19

Træningsvideoer fra uge 20

Træningsvideoer fra uge 21