Ny lønbogholder søges

UlykkesPatientForeningen søger ny lønbogholder med tiltrædelse 1. maj 2020.

Vores nuværende lønbogholder går på efterløn, og vi søger derfor en ny lønbogholder. Lønbogholderen indgår som en central person i økonomiafdelingen, hvor du får ansvaret for at varetage alt lønbogholderi med reference til økonomi- og administrationschefen.

Økonomiafdelingen er en del af en mindre administrativ afdeling med 4 ansatte. Du skal primært arbejde med lønbogholderi, men andre administrative opgaver forekommer også.

Om os

UlykkesPatientForeningen og PolioForeningen er en fælles stemme for de flere end 100.000 danskere, der har alvorlige følger efter en ulykke, og de 10.000 danskere, der har alvorlige følger efter polio. Vi arbejder målrettet for at forbedre livsvilkårene for ulykkespatienter og polioramte, og for at støtte og gennemføre forskning, der gør en afgørende forskel for disse grupper.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • køre løn for organisationens ca. 100 medarbejdere
  • kontrollere og vedligeholde løndata
  • vedligeholde organisationens HR-administration
  • afstemme løn- og ferieregnskab
  • ansøge om refusion ved både fleksjob, sygdom, barsel mv.

Dine arbejdsopgaver kan eventuelt også omfatte:

  • foretage betalinger og udføre finansbogføring
  • hjælpe til med fakturering og debitorstyring
  • foretage diverse afstemninger i forbindelse med budgetopfølgning og årsregnskaber

Om dig – personlige kompetencer og faglige kvalifikationer:

  • Du har prøvet det før – dvs. minimum 3-5 års erfaring som lønbogholder og/eller erfaring med bogholderi generelt
  • Du har fornuftige IT-kundskaber – og det er en fordel, at du har kendskab til NAV2016 samt Lessor
  • Du har en god indsigt i og holder dig opdateret omkring lønrelevante forhold, herunder et godt kendskab til funktionærloven og ferielov mv. Kendskab til regionale overenskomster er en fordel
  • Du kan have en ret bred uddannelsesmæssig baggrund, dog vil det blive betragtet som en fordel med en administrativ uddannelsesmæssig baggrund inden for f.eks. regnskab/økonomi
  • Som person er du serviceminded og løsningsorienteret samtidig med, at du er systematisk og struktureret. Det får du brug for, når du skal kunne håndtere en til tider hektisk hverdag og mange bolde i luften samtidigt. Det kræver et godt overblik og god prioriteringsevne – og et smil på læben

Vi tilbyder:

  • Et spændende, udadvendt job i en central funktion, der arbejder på tværs af organisationen
  • Ansættelse i en veldrevet organisation med en relevant mission i samfundet i en stilling med en stor kontaktflade og mange spændende udfordringer
  • Lønniveauet afspejler tilsvarende foreninger, og forhandles individuelt efter kvalifikationer – der er fleksibel arbejdstid, betalt frokostpause, kantineordning og flere sociale arrangementer i løbet af året

Stillingen er normeret til 26-30 timer/uge med primær byrde omkring lønkørsel, årsregnskab og overenskomstændringer.

Sådan søger du stillingen

Ansøgning samt relevante bilag sendes til Anna Loumann på alo@ulykkespatient.dk. Der er ansøgningsfrist fredag d. 28/2 2020 kl. 12.00, og der afholdes samtaler i uge 10 og 11.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomi- og administrationschef Casper Larsen på enten 3673 9010 eller cla@ulykkespatient.dk