Gå til hovedindhold

Hvad gør jeg, hvis jeg vil i kontakt med borgerrådgiveren?

Guide til hvad du gør, hvis du skal have hjælp hos en borgerrådgiver.

Hvis du beslutter dig for at søge hjælp hos en borgerrådgiver, skal du først have afklaret, om din kommune har en borgerrådgiver. Det har kun ca. hver anden kommune i dag.

Herefter skal du kontakte rådgiveren – eller søge støtte andre steder, hvis du ikke har adgang til en borgerrådgiver.

1. Undersøg, om din kommune har en borgerrådgiver

  • For at undersøge om din kommune har en borgerrådgiver, skal du klikke her
  • Vælg den kommune du bor i. Tryk "videre".
  • Du vil nu få besked om, din kommune har en rådgiver.
  • Hvis ja, får du muligheden for at trykke "videre" og bliver så automatisk viderestillet til borgerrådgiverens hjemmeside.
  • Hvis du får beskeden: "Den valgte kommune tilbyder ikke selvbetjeningsløsningen", har din kommune ikke en borgerrådgiver.

2. Hvis din kommune har en borgerrådgiver

Find kontakt oplysninger på borgerrådgiverens hjemmeside. Typisk vil du skulle udfylde en klageblanket, som indsendes elektronisk. Herefter vil du blive kontaktet af borgerrådgiveren.

3. Hvis din kommune ikke har en borgerrådgiver

Hvis din kommune endnu ikke har en borgerrådgiver, er det en god idé at presse på for at få en. Send en mail til dine byrådsmedlemmer eller et læserbrev til lokalavisen. Få evt. hjælp hos foreningens politiske konsulent, Marlene Langbo-Friis på mlf@ulykkespatient.dk.

Du kan også benytte et af foreningens tilbud om f.eks. bisiddere eller telefonisk rådgivning. Læs mere her