Gå til hovedindhold

Jeg er kontaktperson på medlemstelefonen

Som kontaktperson kan vores medlemmer ringe til dig og vende den eller de problemstillinger, der optager dem. Det kan for eksempel være problemstillinger omkring arbejde eller familieliv.

Hvem skal jeg kontakte?

Har du spørgsmål til din funktion som frivillig på medlemstelefonen, er du meget velkommen til at kontakte os.

Anna Kronborg Haar

  • Digital projektleder

Din rolle som kontaktperson

    • Tale i telefon med medlemmer om de emner, der optager medlemmet
    • Du er enten pårørende eller ulykkespatient
    • Du er afklaret omkring din egen situation
    • Du har deltaget i introduktionskursus for bisiddere, mentorer og kontaktpersoner
    • Du laver en skriftlig tilbagemelding efter hver samtale

Tjekliste for en samtale

Her er en tjekliste, der er god at have i baghovedet, når et medlem ringer til dig. Listen er tænkt som inspiration. Det er selvfølgelig vigtigt at huske, at to samtaler ikke er ens.

    • Hvad ringer medlemmet om?
    • Hvordan hjælper jeg til at få en fokuseret samtale?
    • Hvad ved jeg om emnet?
    • Hvordan støtter jeg medlemmet bedst?
    • Har medlemmet behov for støtte efter vores samtale?
    • Er der behov for, at medlemmet får hjælp af vores ansatte rådgivere på UlykkesLinjen?
    • Hvordan får jeg afrundet samtalen?
    • Skal jeg tilbyde en ny samtale?
    • Er der noget, som jeg har brug for at tale igennem med en medarbejder fra sekretariatet efter samtalen?