Gå til hovedindhold

Praktisk viden

To personer sidder og taler sammen foran en computer
  • Du kan få refunderet de kørselsudgifter, du har i forbindelse med dit frivillige arbejde. Dette er for eksempel deltagelse i møder og kurser eller møde med et medlem.

    Kørselsgodtgørelsen bliver reguleret hvert år i forhold til gældende takster.

    Hvis du kører alene, får du den lave takst, mens du får den høje takst, hvis I er flere medlemmer, der kører sammen.

    Vi opfordrer altid til, at I kører flere sammen, så vi mindsker udgifter til kørsel. Du kan få dækket færge- og bro-afgifter i forbindelse med din frivillig aktivitet.

    Har du haft udlæg i forbindelse med transport, skal du udfylde dette skema og indsende til Judy Lyngesen:jly@ulykkespatient.dk

    Rejsegodtgørelse

    For kredse

    Den enkelte kreds følger egne regler for rejsegodtgørelse i forbindelse med lokale aktiviteter.

  • Der er udviklet signaturer, du som frivillige kan bruge: En signatur for hver af de to foreninger samt en med begge foreninger samlet.

    Se vejledning til hvordan du bruger mailsignatur

  • Som frivillig arbejder du ulønnet, men du har ret til at få refunderet de specifikke udgifter, du har i forbindelse med din frivillig-opgave.

  • Overnatninger i forbindelse med kurser, møder og nationale aktiviteter kræver forhåndsgodkendelse af sekretariatet.

    Hvis du vurderer, at du har brug for en overnatning i forbindelse med din frivillig-aktivitet, så kontakt venligst Judy Lyngesen på
    jly@ulykkespatient.dk

  • Hvis du har en BPA-ordning (§ 95 og § 96) eller en Ledsageordning (§ 97) kan du tage din hjælper med omkostningsfrit til din frivillig-aktivitet.

  • Sekretariatet har tegnet en arbejdsskade- og ansvarsforsikring for alle vores frivillige i UlykkesPatientForeningen, så du som frivillig har en forsikring, hvis du kommer til skade, mens du laver dit frivillige arbejde.

    Kontakt Casper Jøns Larsen, cla@ulykkespatient.dk, hvis du har spørgsmål eller får brug for forsikringen.

  • Alle frivillig-grupper har en kontaktperson i sekretariatet. Desuden kan du altid henvende dig til den medarbejder, der er relevant i forhold til det spørgsmål, du har.

    Se kontaktpersoner længere nede på siden.

    Når du henvender dig til sekretariatet, kan du forvente svar i løbet af tre arbejdsdage (ferie undtaget).

  • Sekretariatet afholder efter behov kurser, der passer til de forskellige frivillig-opgaver.

Kontaktpersoner i sekretariatet

Kontaktperson

Fagområde

Marlene Langbo-Friis mlf@ulykkespatient.dk 3673 9008

  • Hovedbestyrelse

  • Patient- og handicappolitiske repræsentanter

Judy Lyngesen jly@ulykkespatient.dk 3673 9007

  • Kredsbestyrelser

  • Move it

  • Materialer og brochurer

Anna Kronborrg Haar akh@ulykkespatient.dk 3673 9037

  • Mentor

  • Bisidder

  • Kontaktperson

Mogens Andersen man@ulykkespatient.dk  2252 8646

  • Koordinationsudvalg

  • Presse

Kira Orloff kso@ulykkespatient.dk  3673 9004

  •  Livtag

Helle Kragh hek@ulykkespatient.dk 3673 9038

  •  Hjemmeside