Gå til hovedindhold

UlykkesLinjen

UlykkesLinjen giver rådgivning til dig, som har været ude for en alvorlig ulykke i trafikken, på arbejde eller i din fritid.

Ring til UlykkesLinjen på tlf. 3673 2000

Vi har telefontid:

  • mandag, onsdag og fredag kl. 9-11
  • tirsdag og torsdag kl. 10-12

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning i forbindelse med en ulykke, kan du kontakte UlykkesLinjen. UlykkesLinjen tilbyder gratis rådgivning til alle, der er berørt af en ulykke, hvad enten du er ulykkesramt, pårørende eller fagperson.

Når du kontakter til UlykkesLinjen, bliver du mødt af erfarne fagfolk (jurister, socialrådgivere, fysioterapeuter, ergoterapeuter, sygeplejersker og psykologer) med stor viden om ulykker og deres potentielle følger.

Din henvendelse til UlykkesLinjen bliver behandlet fortroligt, og alle rådgivere har tavshedspligt.

Skriv til UlykkesLinjen

Har du ikke mulighed for at ringe til UlykkesLinjen i telefonens åbningstid, er du velkommen til at skrive dit spørgsmål i formularen nedenfor. Så ringer vi til dig hurtigst muligt.

Skriv dit telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.
Skriv dit spørgsmål her

Hvad kan UlykkesLinjen hjælpe med?

På UlykkesLinjen hjælper vi dig gerne, uanset om du lige har været impliceret i en ulykke og har brug for et overblik over, hvad du skal huske i forhold til eksempelvis anmeldelse og dokumentation af skade. Ligeledes kan du blive informeret om de mest almindelige fysiske og psykiske reaktioner efter voldsomme begivenheder.

Vi hjælper også gerne i forhold til de langsigtede konsekvenser af en ulykke. Her kan rådgiverne støtte dig i at få overblik over din situation, finde handlemuligheder og eventuelt henvise dig videre til relevante rådgivere. Rådgiverne kan også hjælpe dig med at få sat ord på de tanker og bekymringer, der ofte følger med, når man har en ulykke tæt inde på livet.

Du er med andre ord velkommen, uanset om du har et klart spørgsmål eller brug for støtte til at finde vej i en svær situation.

Da UlykkesLinjen ikke modtager journaler eller sagsagter, kan vi ikke gå ind i en konkret vurdering af din sag eller behandling, men henviser i stedet til den ansvarlige behandler. Dog kan vi ofte hjælpe dig med at præcisere de spørgsmål, som du ønsker at få svar på.

Vi gør vores bedste for at besvare alle henvendelser, men indimellem kan der forekomme ventetid. I disse tilfælde opfordres du til at prøve igen senere eller benytte vores kontaktformular på her på siden.

Telefonerne lukker automatisk for opkald efter lukketid. Igangværende samtaler afbrydes ikke, men vi forsøger at afslutte dem så hurtigt som muligt, eventuelt med en aftale om en opfølgende samtale.

Ris og ros

UlykkesLinjen arbejder hele tiden på at udvikle og kvalitetssikre rådgivningen. Derfor hører vi meget gerne fra dig, hvis du har positiv eller negativ feedback. Hvis du har en oplevelse, du gerne vil dele med os, kan du skrive til os på info@ulykkeslinjen.dk.

Henvendelser vedrørende markedsføring rettes til udviklingskonsulent Helle Stig på 3675 9025 eller hst@ulykkespatient.dk.

Tjekliste

Se en liste over hvad der er vigtigt at huske lige efter en ulykke.